Blixten&co

Torsgatan 19, Stockholm

Information
Utmaningen för underhållningsföretaget Blixten&co är att omsätta varumärket i en komplicerad lokal, helglasad och organiskt formad / inga räta vinklar. Arbetet inleddes med en workshop där syfte, mål och värderingar stöttes och blöttes.

Konceptet blev: ”Jag var där!” Baserat på hur dom ville att alla som kom in på kontoret skulle få känslan av att gå på ett event; en konsert, en teater (spegla deras verksamhet) upplevelsen.

Vi delade in lokalen i 4 tydliga zoner;
Zon 01. Space to impress – 5 minuter innan, bruset, människorna, stämningen, att lockas in. (Entrén/ Repan/ Första intrycket)
Zon 02. Space to interact – Hänget innan och efter eventet, dela upplevelsen över en kaffe el öl tillsammans eller ifred. (Köket/ Cafe/ Bar)
Zon 03. Space to create - Energi, upplevelse, kreativitet. Scenen. (Arbetsytan/ Kreativ yta)
Zon 04. Space to reload – Backstage, hänget efter upplevelsen (Lounge/ Mötesplats)

Inflyttning 2015
ca 1000 kvm
Fotograf Simon Cederqvist

Motivering
Konceptet höll ända till färdigt resultat.
Känslan är påtaglig. Att gå på ett efterlängtat evenemang, Puls - känsla - sammanhang “Jag var där!”



Omröstningen har avslutats





Dela den här sidan