Digitalist Sweden AB

Götgatan 55, Stockholm

Information
Digitalist hade möjlighet att flytta till ett nytt huvudkontor i samband med att samhället öppnades upp efter covid. Efter intervjuer och enkäter med personalen kom vi fram till nya behov och formulerade en ny strategi med en annorlunda disposition av våra lokaler. Vi gick från "kropp" till "hjärta", alltså att vårt huvudkontor blir mer viktigt för känsla, själ och möten än långa rader med skrivbord. 

Vi var redan innan pandemin ett distribuerat företag, med en ganska stor andel medarbetare utspridda i bland annat norra Sverige och Spanien, så remotekulturen har varit välbekant för oss i många år. Dock finns det ett stort värde med vår plats plats på jorden, vårt fysiska hem. När vi kunde tänka nytt, utnyttjade vi tillfället att skapa lokaler som i större utsträckning upplevs som en spännande mötesplats, än ett formellt kontor. Fler och större mötesytor med informell möblering. Såväl entré och vardagsrum, som korridorer och andra ytor gavs ett personligt formspråk, som hämtade en del inspiration från restaurangvärlden och fastighetens mest kända verksamhet, teatern Göta Lejon. Detta tar sig uttryck i användningen av draperier, ramper med ljuskällor och dekoration med kulturell anknytning. I övrigt tog vi fram ett nytt färgschema i rosa, grått, vitt och grönt som vi faktiskt låtit bli tongivande för vår grafiska profil.

Verksamhet: Digitalist är en digital byrå med expertis inom design och teknik.
Fotograf: LaBelle Rockette
Inflyttning: maj 2022
Lokalstorlek: 280 kvm + stor altan. Som komplement till själva kontoret har vi hyrt förråd för temporär utrustning. 
Ombyggnad: januari-april 2022

Motivering
Vi minskade ytan jämfört med vårt tidigare huvudkontor, men satsade mycket mer på att ladda den yta vi faktiskt använder med själ och hjärta. Ett samarbete mellan hyresvärd, personal och inredare har lett till ett mycket resultat som både medarbetare och kunder är mycket nöjda med.

Utgångspunkten har varit att vårt kontor är grunden för den stolthet våra medarbetare känner för sin arbetsgivare. Trots att vi som företag i huvudsak erbjuder digitala tjänster, skapar inspirerande lokaler positiva känslor hos alla. Målet att nya besökare ska utbrista "wow!" när de kommer in genom dörren har uppnåtts!

Omröstningen har avslutats





Dela den här sidan